Grattis på födelsedagen!

Min Snygging fyller år idag, 21 blir han! Därför har vi ätit tårta och bullar och kex och så, dessutom avslutades kvällen med en trevlig middag till skenet av levande ljus... Mys!

Annars har jag endel att göra på jobbet, vi är ute på två campingar de här veckorna. Gick ganska bra i Falkenberg, men vi hoppas att det går ännu bättre i Varberg!

Jag är lite dålig på att blogga nu för tiden, men det är för att jag är iväg en hel del, som sagt. Annars är jag lite bättre på att uppdatera bilddagboken! =)

Idag har vi vart på stan. Biblioteket, paketinhandling, och klippning av hår! Det blev rätt bra faktiskt! Har även handlat och hämtat min gratistårta. Och så har vi ju haft kalas. Det var trevligt, med folk som var här och hälsade på. Han fick två Winnerbäck-biljetter, så man kan ju hoppas att jag får den ena... ;-)

Näe, jag börjar bli trött... Sov inte så bra inatt, vaknade och hostade en del. Jobbigt med sånt... Men, det går nog över snart får vi hoppas!

Jiingi och hemlängtan

Nu är jag nyss kommen från Kristianstad till Reftele. Har precis kollat mailen och sådär, duschat och packat upp det mesta av mina saker.

Så hur har då veckan varit? Jo, helt okej. Det värsta var saknaden... Det bästa var kvällarna igår och i förrgår, med Snook, Timo Räisinen, Sebastian, Melody Club och Petter. Kungen var ju också där såklart! Lite annorlunda mot The Compass, om man säger så. Det var alldeles för djupt för mig! ;-)

Träffa vännerna var också väldigt nice, även om det inte blir så lätt när man är utspridd över ett så stort område.

...Vad gör man åt tvångstankar..?

När jag får en skiva med alla bilder kommer de komma upp på bilddagboken!

Nu orkar jag inte skriva mer ikväll tror jag. Ska ta kontakt med Reftelefolk, se om jag hinner träffa nån när jag nu är in da hood.

Oj vad jag saknar.... Damdidamdidam, damdidei...

Jag är din gottegris i alla fall...

Ett par slappa dagar, har ju lyckats få mig lite sammanhängande semester nu. Men snart bär det iväg igen, med Jiingi och campingar. Frågan är om jag får någon möjlighet att mig hem emellan. Jag vill.

"Det höll ju i alla fall några dagar..." ;-) Jag är alltid på din sida.

Idag har vi vart på biblioteket. Det var trevligt. Skaffade lånekort här i stan. Lånade fem böcker också, eller ja, Snyggingen lånade tre facklitteratur, och jag lånade två deckare. Har redan läst ut två av dem...

Kan inte herr inspektör höra av sig? Det vore onekligen lite lättare att planera då...

Nätterna börjar bli mörkare igen... Det är iofs nice. Det var snö på GG innan. Åh, vinter. I like.

Jag har skickat mail till chiefen. Undrar hur det mottages... Jaja. Jag får väl en utskällning på Jiingi om inte annat... Haha.

Nu ska jag få veta mer om mig själv och mitt stjärntecken. Gonatt!

?

Ibland kommer såna där dagar. Som börjar fel, fortsätter fel och antagligen slutar fel också.

Kattvakter. P-böter. Inbrott i jobbsläpet. Abstinens. Skära sig på pizzakartong. Ingen kladdkaka. And so on.

Men jag har iaf nån vid min sida. Nån som just slutat röka, och ibland får såna där anfall som jag får när jag inte ätit på länge... En del vet hur jag blir då... ;-). Men det spelar ingen roll. Han är Han ändå. Min Snygging. Alltid. <3

Igår var jag på Power Meet. Men det regnade och var typ inga bilar ute. Illa. Får väl helt enkelt hoppas på fler nästa år eller så... ;-)

Nu är jag mest trött. Imorrn blir det nog stan. Posta brev och gå till biblioteket och kanske MiROi och sådär. Eller så kanske vi får hämta-jackan-gäst. Vi får se helt enkelt...

Birthday coming up... Tihi.

Balkonger är bra att ha!

Näe. Nu ska han kolla Ogame. Sen blir det nog sova. Natti natti!

http://jusey.bilddagboken.se förresten...

[ ] Gitarr/trummor/basgitarr
[ ] Piano/Keyboard
[X] något annat instrument
[ ] varit på en kryssning
[X] rest utomlands
[ ] haft en personlig tränare
[X] dyra smycken
[X] träffat en kändis
total: 4

[X] Platt/locktång
[ ] har varit i en slagbur, som är till för baseboll
[ ] har 1000 spänn på dig just nu
[X] kreditkort, debetkort eller bankkort
[X] rest i Europa

[ ] Jag har en bil

[ ] Hemmagjord mat nästan varje dag
[ ] suttit i en limo
[ ] suttit i en helikopter
[ ] äger en videokamera
[X] egen laptop
[ ] egen dator

total summa: = 29
1-23 = Ghetto-kid
24-33 = vanlig
34-40 = bortskämd brat
41+ = överklassnobb

...och så härmas jag också... ;-)

Livet: part two

Min största last...

Just det, kladdkaka! Funkar även i formen av.....

Chokladkakor i olika former!

På inrådan av Snyggingen har jag börjat ta kort på stationer jag stiger på, av eller byter tåg på. Mobilen var död på hemresan, så jag missade Gävle och Enköping. Men jag fick med mig
Uppsala...

Och Söderhamn.

På väg norrut åkte vi som sagt över Höga kusten-bron. Riktigt mäktigt!

Och så här kan det se ut en natt i Karungi, med utiskt över Torne älv.

Innan jag begav mig norrut var det midsommar med grillning.

Och kubbspelande.

Och pajbak och -ätning. (Jag är verkligen en gottegris...)

Och så tog nån kort på oss i smyg i Eriks mammas kök! Mys... =)

Hemma igen

Phew. Det är inte så lätt att blogga när man är i Haparanda utan tillgång till internet...

Resan började i söndags, när jag reste med buss och tåg till Uppsala och sedan Söderhamn. Där blev jag och Linda upphämtade av Kim. Sen reste vi upp genom landet, dragandes på en tung kärra. Övernattade i Umeå på ett vandrarhem, och fortsatte dagen efter resan norrut med stopp i Ånäset och Luleå. Det var coolt att se så stora delar av landet, åka så långt norrut. Se Höga kusten-bron. Väldigt vackert!

Väl i Karungi strax norr om Haparanda gick igenom massa saker, byggde läger o s v. Åkte också och handlade i Haparanda, men eftersom inte allt fanns där tog vi även en sväng in i Finland. Så nu har man vart där också!

Natten mellan tisdag och onsdag skulle vi sova i tält. Det var SJUKT mycket mygg, så efter halva natten gick jag, Towe och Märtis och la oss i fågeltornet. Det var sjukt skönt!

I onsdags började lägret. Då kom massa barn, det var skoj. Jag skulle vara mentor för patrullen Abu, men pga vissa omständigheter slogs min och Cariinas patrull, Jasmine, ihop, och bildade Raja. Det är tigern, om ni ser vilket tema vår avdelning hade. Den andra avdelningen var Lejonkungen.

Vi byggde läger, lekte med barnen och sådär. Sen gick allt i rasande tempo. I torsdags åkte Cariina hem och jag började bli förkyld, sjukt trött. Men efter ett par timmars sömn i stugan var jag fit for fight igen! Då var det dags för lägerbål, flippat och jättekul!

Sen var det helt plötsligt slut i fredags, alla barn åkte hem och vi packade och städade. Sen färdades vi till Luleå via Lappträsk på kvällen, haha. Då känns det att man är i Norrland.

Igår började bilen återigen sin mödosamma resa söderut i landet. Körde från Luleå till Söderhamn på en dag, kom dit vid sju ungefär. Åt lite (på Subway, JoJo.. ;-) ) innan jag fick skjuts till stationen och klev på tåget. Åkte till Gävle, därifrån buss till Uppsala och vidare med buss till Enköping och Västerås. Båda telefonerna var döda, så fick låna busschaufförens. Pratade med Snyggingen som var barnvakt, och klev sen på bussen till Gryta. Var fyllechaffis, och gick och la mig vid fem. Eh, inte så bra...

Vaknade idag av att Snyggingen steg upp. Frågade vad klockan var, och den var typ tjugo i fyra. Heeeeelt sjukt! Nu är jag hungrig, och vi ska snart äta. Behövs!

Hemma och andas ett par dagar. Skönt! Nu ska jag börja kolla på de 42 nya mailen på min hotmail. På den andra var det bara 14 nya. Sen, maaaaat som sagt!

Sen, lämna tillbaka Lyx-Saaben... ;-)