Hemma igen

Phew. Det är inte så lätt att blogga när man är i Haparanda utan tillgång till internet...

Resan började i söndags, när jag reste med buss och tåg till Uppsala och sedan Söderhamn. Där blev jag och Linda upphämtade av Kim. Sen reste vi upp genom landet, dragandes på en tung kärra. Övernattade i Umeå på ett vandrarhem, och fortsatte dagen efter resan norrut med stopp i Ånäset och Luleå. Det var coolt att se så stora delar av landet, åka så långt norrut. Se Höga kusten-bron. Väldigt vackert!

Väl i Karungi strax norr om Haparanda gick igenom massa saker, byggde läger o s v. Åkte också och handlade i Haparanda, men eftersom inte allt fanns där tog vi även en sväng in i Finland. Så nu har man vart där också!

Natten mellan tisdag och onsdag skulle vi sova i tält. Det var SJUKT mycket mygg, så efter halva natten gick jag, Towe och Märtis och la oss i fågeltornet. Det var sjukt skönt!


I onsdags började lägret. Då kom massa barn, det var skoj. Jag skulle vara mentor för patrullen Abu, men pga vissa omständigheter slogs min och Cariinas patrull, Jasmine, ihop, och bildade Raja. Det är tigern, om ni ser vilket tema vår avdelning hade. Den andra avdelningen var Lejonkungen.

Vi byggde läger, lekte med barnen och sådär. Sen gick allt i rasande tempo. I torsdags åkte Cariina hem och jag började bli förkyld, sjukt trött. Men efter ett par timmars sömn i stugan var jag fit for fight igen! Då var det dags för lägerbål, flippat och jättekul!

Sen var det helt plötsligt slut i fredags, alla barn åkte hem och vi packade och städade. Sen färdades vi till Luleå via Lappträsk på kvällen, haha. Då känns det att man är i Norrland.

Igår började bilen återigen sin mödosamma resa söderut i landet. Körde från Luleå till Söderhamn på en dag, kom dit vid sju ungefär. Åt lite (på Subway, JoJo.. ;-) ) innan jag fick skjuts till stationen och klev på tåget. Åkte till Gävle, därifrån buss till Uppsala och vidare med buss till Enköping och Västerås. Båda telefonerna var döda, så fick låna busschaufförens. Pratade med Snyggingen som var barnvakt, och klev sen på bussen till Gryta. Var fyllechaffis, och gick och la mig vid fem. Eh, inte så bra...

Vaknade idag av att Snyggingen steg upp. Frågade vad klockan var, och den var typ tjugo i fyra. Heeeeelt sjukt! Nu är jag hungrig, och vi ska snart äta. Behövs!

Hemma och andas ett par dagar. Skönt! Nu ska jag börja kolla på de 42 nya mailen på min hotmail. På den andra var det bara 14 nya. Sen, maaaaat som sagt!

Sen, lämna tillbaka Lyx-Saaben... ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan orkar du resa så mycket?
SJ borde sponsra dig:P

2007-07-02 @ 07:39:06
Postat av: systern

varför ska du ALLTID äta på subway?!?!?! GrrR!

Postat av: Louisada

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2010-03-29 @ 10:07:00
URL: http://louisada.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback