A rush of blood to the head

Dagen började med att jag, en halvtimme innan klockan skulle ringa, fick ett sms från blodcentralen. Det stod att mitt blod behövs akut och dagens öppettider. Så, det var bara att bege sig dit och bli stucken. Fick samma sköterska som misslyckades förra gången, men hoppades på bättre tur idag. Icke då! Hon stack, men kärlet gled undan så hon fick rota runt med nålen i min arm ett tag. Inte heller den andra sköterskan hon kallade till sig lyckades rota reda på kärlet. Så, en tredje människa fick komma och sticka ett helt nytt stick i min andra arm. Man kan ju tycka att de borde kunna sticka folk på det där stället, men så är ju då inte fallet. Nåväl, idag fick jag i alla fall ur mig blod, till skillnad från förra gången.

Nu tar jag en bloggpaus i arbetandet. Sen ska jag iväg till Örebro för att möta Sandra och åka en tur till Skattkärrskåren. Sen tillbaka till Örebro och sova där. Imorrn, tillbaka till Västerås för till exempel lite packande.

Ut i solen och jobba en sväng kanske? Nu är det ju typ sommarvärme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback