And I said; what about Breakfast at Tiffany's?

Hur ska jag spendera min kväll? Ska jag dricka sofistikerade drinkar i Sveriges högsta sky bar, eller ska jag ha myskväll hemma? Jag har inte riktigt bestämt mig än... Klänning eller mjukisbyxor?

Nu sitter jag och känner koffeinet finna sin väg upp till hjärnan för första gången idag. Det känns bra, den antydan till huvudvärk som fanns där nyss försvinner, och kommer inte komma tillbaka förrän jag väntar för länge med att dricka kaffe nästa gång...

Nyss sken solen, men nu är himlen förmörkad av snömoln. Så jag hoppas att världen snart kommer att lysas upp lite mer underifrån också, inte bara från himlen. Det här mörkret gör ju mig inte piggare direkt. Klockan är bara tre och kroppen säger att det inte är någon idé att göra någon ansträngning att piggna till eftersom det snart är dags att gå och sova igen.

Nästan bud på att sola solarium imorrn, bara för att få lite ljusterapi. Eller kanske simma för att få lite mer blod till hjärnan. Men då gäller det att vakna i tid.

Märkligt, när jag började skriva detta inlägg var min hjärna bitter, trög och trött. Nu har koffeinet fått verka, och hjärnan är pigg och glad. Kan man inte få kaffepump på samma sätt som insulinpump? Vore nog hälsosamt för min omgivning...

Jag behöver en stekgryta. I gjutjärn, helst en sån som Mamma har, från Skeppshult. Så, där har ni en framtida födelsedagspresent eller julklapp, för hittills har jag varit för snål att köpa en själv... Jag vet inte riktigt vad detta har att göra med resten av inlägget, men det är ett konstaterande i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback