Nights of light

Idag har jag varit på föreläsning med föregångaren till mitt kommande jobb, riksbibliotekarien. Chef över Kungliga Biblioteket.

Och så gratulerar vi Systra mi, som tog körkort idag! Om en vecka är det fem år sen jag var lika lycklig. Sjukt vad tiden går.

Någon kanske undrar över djuren jag presenterat. Det är hyllningar till mina klasskamrater, Dewey och Bellell. Framför allt den sistnämnda.

Saker och ting rullar på, jag går i skolan och scoutar och åker runt. I helgen var jag i Oslo hos Malin och hälsade på. Vi turistade och gick på Backstreet Boys! Grymt! De spelade sina gamla hits, och jag kände mig som en tonåring igen. De dansade synkad pojkbandsdans, lovely!

Jag måste också styra upp det här med min telefon, som gick sönder i fredags. Den fick för sig att radera alla mina sms, och så hittar den inte nät. Mycket bittert.

Nu till helgen blir det Jul på Liseberg! Och så blir det utgång, och födelsedagsfika i Skene ska vi nog hinna med också.

_____

Koalan (Phascolarctos cinereus) är ett australiensiskt trädlevande pungdjur och den enda resenta (nu levande) arten i familjen Phascolarctidae samt i släktet Phascolarctos. Den har tidigare kallats pungbjörn och koalabjörn vilket är missvisande eftersom den saknar släktskap med björnar.

Benämningen koala kommer från ursprungsbefolkningens språk, och betyder "den som sällan dricker". [2]
Källa: Wikipedia


Bild:http://jazzdad.files.wordpress.com/2009/11/koala.jpg


Kommentarer
Postat av: Anonym

Märtin är med på bild! :D

2009-12-08 @ 11:19:16
Postat av: J

Tack så mycket! =)

Postat av: Dewey

Skulle råda dig till att öka takten på blogguppdaterandet, annars kanske det dyker upp snaskiga inlägg på bitterbibl-bloggen.

2009-12-08 @ 21:58:18
URL: http://bitterbibl.blogspot.com/
Postat av: Dewey

PS, fin bild :)

2009-12-08 @ 22:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback