Hit the road, Jack

Dagarna rinner på rätt snabbt när man har semester... Imorrn ska jag i alla fall hinna jobba lite, men ska även till Jönköping för att införskaffa en säng.

På tisdag ser det ut som att stora lasset går. Eller ja, hur mycket får man in på kanske 20kvm med snedtak? Inte jätte, va?

Min och Dammis roadtrip gick mycket bra. Det kändes inte som att vi körde typ 200 mil, men ungefär så mycket blev det i alla fall till slut. Ledordet blev snarast socker. Vi började med Skåne, där vi turistade vid Smygehuk, Stenshuvud, Ale stenar, Glimmingehus och Simrishamn, och hann med fika på Café Annorlunda, gigantglass i Åhus, kaffe i Helsingborg, butiksförsäljning i Kivik och dessutom lite vanlig mat på det...Sov en natt i Tollarp under tiden också.
Framåt eftermiddagen dag två rörde vi oss mot Öland. Där turistade vi inte så mycket, gick runt och kollade läget bara. Och sov.
Dag tre började med att vi tog oss till Kalmar slott, där en engelsk guidad tur visade sig bli en privatvisning för mig och Dammis. Mycket trevligt! Sen for vi vidare till Valdemarsvik där vi hälsade på en kompis till Dammis, innan vi for vidare mot glassen i Söderköping. Mycket glass blev det! Min innehöll vaniljglass, chokladglass, grädde samt vit, ljus och mörk chokladsås. Heaven! Sen begav vi oss till Vreta för att sova.
Nästa dag skjutade vi två människor, som sprang (!!) Göta kanal från ena sidan landet till den andra, från vandrarhemmet tillbaka till kanalen. Galningar. Sen kollade vi in Vreta klosterkyrka och ruinerna efter klostret, och körde sedan vidare med mål att runda Vättern. Det lyckades vi med, och hittade även en mycket mysig liten hamn i Granvik, nånstans i Tiveden. Sen kom vi fram till Carro i Bällefors. Där åkte vi och spelade minigolf och fikade (givetvis), spelade Mario Kart Wii, åt pizza och sov.
Morgonen därpå fortsatte färden söderut, med första anhalt en fika hos Älin i Källby. Sen svängde vi utåt Bohus-kusten, stannade vid Torps köpcenter, och åkte norrut mot Fjällbacka. Var ju tvungen att kolla in stället där Läckbergs böcker utspelar sig. Sen, ner till Göteborg. Där kom vi fram till Towe, gjorde oss i ordning och gick och åt på Jensens. Världens sämsta service den kvällen, men ack så god mat de har! Efter en stund anslöt Märta, och sen gick vi och hängde på en pub på Andra Långgatan.
Sista dagen på färden mötte vi Lina och angjorde Liseberg. Jag vann två kg Geisha och en liten förpackning Aladdin-hjärtan. Lina vann två kg Schweizernöt. Dammis vann...ingenting. Vi åkte och hade trevligt, även om det regnade på oss ibland. Till slut styrde vi kosan mot Varberg, där vi fikade och åt glass med Spruttan och Magnus. Mycket trevlig avslutning på resan. Och vi slogs inte en enda gång!

På torsdag åker vi till London! Det är en sak jag inte riktigt fattat än...

Och sen ska jag äntligen träffa Emelie igen! Hon ringde igår, från U2. Hade tidigare frågat om hon skulle ringa upp under nån speciell låt, jag bad om Pride. Och mycket riktigt, då ringde hon. Bonos stämma gick rakt genom luren och jag önskade av hela mitt hjärta att jag varit där. Ack, så vackert det var. Tack!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Låter ju superskoj allt det där! Men jag hade ju också velat äta glass med er och Spruttan ju. Bor ju också i Varberg.. ;)



KRAM

Postat av: Emelie

hmm.. undrar om ni åt på samma Jensens som jag åt på i helgen :P och LONDON OMG!!!! Det är ju så häftigt så det finns inte! :D

2009-08-03 @ 19:35:21
Postat av: J

Nästa gång jag fikar i Varberg ska jag höra av mig till dig! :)



Eller hur! Jag kan inte sluta tänka på det... eller på Primark och klänningarna jag ska köpa!

2009-08-04 @ 01:11:49
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Elin

Det var roligt att ni kom!! =) Puss

2009-08-18 @ 10:39:59
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback