I see trees of green

Jag håller på att bo in mig i Borås. Har börjat inse lite hur gatorna hänger ihop i centrum och sett att det finns caféer och snabbmat överallt, hela vägen från Högskolan och hem. Det är inte så praktiskt. Men jag får öva upp min självdisciplin... (Haha, tror jag på det själv?) Hursomhelst är det en mysig stad.

Idag har jag jobbat och suttit i parken och läst. Väldigt härligt väder, sommaren verkar bara vilja dyka upp i maj och slutet av augusti nu för tiden.

Mitt rum börjar också få lite ordning. Praktiskt att det inte är så stort, då går det snabbt att röja. Problemet är ju att man inte har nånstans att göra av typ väskor och sånt där. Måste komma ihåg att ta med krokarna jag fick av Mamma i helgen.

Det är dock fortfarande störande att inte ha nån möjlighet att laga mat, eller ens koka vatten... Jag som köpt te och allt. Och jag funderar lite över hur jag ska få hit köksgeråden. Men det lär ju lösa sig, får väl ta lite i taget. Två grytor, stekpanna, knivar, köksredskap, glas, bestick, muggar, tallrikar, ugnsform o bunke är väl det viktigaste. Och det är ju en del att ta på tåget...  Mormors bil låter mer och mer lockande, det finns ju bara problemen med att få låna den samt parkering att oroa sig för. Men det ska väl lösa sig!

Åh, varför ska Clas Ohlson ligga på knalleland!? Det här med att hitta nånstans att köpa skruv och kablar och sånt i centrum till humana priser, det är mitt största problem hittills.

Nu ska jag snart på hockey! Testa lokaltrafiken och sånt där. Mycket spännande!

Varför vill bredbandet inte funka!?

Kommentarer
Postat av: världens bästa alek!

finns ett mysigt café med massa gott i borås, kommer dock inte ihåg vad den heter men den ligger typ på en tvärgata in från ett annat fik, Lola's eller nåt sånt. ;P

2009-09-06 @ 11:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback