Montreal part 2, (av Peter)

Josefine ligger inne och laser, satt har for en stund sen men kom pa att hon glomde blogga. Jag tar pa mig den uppgiften istallet. Vad jag ska skriva vet jag inte.

Jo, vi var ute i en biodome idag, stor glasbyggnad med massor av konstiga klimat och djur. Dock var det inte sa imponernade. Lite roliga uttrar och coola pingviner dock. Den lag pa os-omradet, samma omrade dar Anders Garderud sprang hem ett guld nar tysken foll. Fast dom har byggt tak pa arenan sa tyvarr kunde vi inte se in trots att vi var uppe i ett hogt torn 145 meter over staden och tittade ut. Lite trakigt. Dessutom var arenan sa vitt vi kunde se stangd. Sa blev ingen ingang dar.

Forovrigt har vi akt lite schletna tunnelbanor och hittat montreals shoppinggator idag. Bland annat tva gigantiska varuhus pa 4 respektive 5 vaningar. Fast vi har sagt att vi ska vanta med shoppingen till NYC, och skulle det vara dyrare dar sa har vi en dag i toronto det sista vi gor.

Vet inte om Josefine har skrivit det, men det ar valdigt irriterande att i den har staden - dar alla pratar franska - sa ar skyltarna aven dom pa franska overallt, medan i Toronto dar alla pratade engelska sa var skyltarna dubbeltextade. Javla fransoser. Stod ju till och med mer pa engelska i Paris. Fast har pratar ju alla engelska iallafall.

Igar kvall bjods det pa mat har pa hostelet. Till foratt sniglar, vi var valdigt skeptiska till det innan bada tva, men de slank ner och iallafall jag tyckte det var valdigt gott, fast det berodde nog mer pa vitloken och osten.

Patal om mat sa ar det dags for det snart. Ska nog ga och titta om den dar andra saken ar hungrig sa ska vi bege oss bort till Latinska kvarteren har i stan och se om vi kan hitta nagon trevlig grekisk eller italiensk restaurang som forhoppningsvis visar hockeyn. Pens leder ju med 2-0 i matcher mot Flyers. Samma ledning som Rangers har mot Capitals. Tyvarr ar ju biljetterna sa fruktansvart dyra i New York sa det blir nog ingen hocket dessvarre. Men vem vet, an sa lange sa ligger vi ju strax under budgeten.

...Fast nu ser jag att Pens redan spelat och tyvarr forlorat 3-6 i eftermiddags (kanadensisk tid). Naja, man kan inte fa allt har i livet. God mat ska det bli iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sniglar är ju inte gott någonstans! Vi åt det på franskan..

2009-04-20 @ 10:19:43
Postat av: J

Eftersom jag sitter vid mammas dator kom mitt namn inte upp, men det var jag som skrev förra..!

Postat av: Mamma

Vitlökssmöret är ju bäst, sniglarna åker bara ner.

2009-04-20 @ 22:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback