Det där med vänner

Det är märkligt att det kan gå en halv evighet emellan tillfällen när man träffar sina vänner, men sen när man ses känns det som att det var igår. Så lär det bli imorrn eller i övermorrn i Småland, om inget oförutsett händer bör jag vara i Reftele ons kväll-fre morgon. Då ska jag träffa Malin, världens bästa. Som uttalar sitt namn som man ska göra, med två jämna stavelser istället för betoning på första. (Saltkråkan-Malin är ett exempel på fel uttal.) Hon är hemma från Turkiet, och diverse andra äventyr innan dess. Om lyckan står oss bi kommer vi kanske även att göra ett besök i Ullared. Alldeles för längesen.

Och så ska jag ju träffa Bea. Som tydligen har blivit en stooor vovve nu. Och hälsa på i Broderns nya lägenhet, som jag inte har sett.

Men först ska jag till Sthlm imorrn, fixa projektplan så att vi kan ansöka om pengar. 30 000, nån som vill punga ut med det?

Jo, jag glömde nog nämna att scener från 1, 2 och 6:e Harry Potter-filmerna spelades in i katedralen där vi sjöng... T ex där det är skrivet med blod på väggen. Där har jag gått. Och rummet som är förebild till stora salen, där sjöng vi upp. Och gården, där satt vi och åt sandwiches. Och chips. Till lunch. De har inte full koll på det där med maten, de där engelsmännen.

Idag har jag varit en sväng i Flen. Hoppas dock kunna komma tillbaka snart igen med mer genomslagskraft, med friluftsdag och klassrumsbesök.

Kommentarer
Postat av: J

dom klagar på mitt uttal av malin. dessutom ska jag antagligen till ullared på söndag! :) vi ses i en kvart imorrn! :)

Postat av: J

hur tidigt är fredag morgon? Och hur länge är du där?

2008-09-16 @ 19:45:31
URL: http://jojojojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback