Resan

Jag älskar London! Riktigt härlig stad, stor och mysig på samma gång. Så olika känsla i de olika delarna, men alla alldeles fantastiska på sina sätt. Vi bodde alldeles förträffligt, mitt emot British Museum. Knappt fem minuter från Oxford street och en kvart till Picadilly Circus. Det mest negativa med boendet var väl att vi bodde allra högst upp, helt slut när man väl var där. Men med drygt 29 000 steg två dar i rad kanske det inte var så konstigt att man var trött i benen...

Vi har sett alla stora sevärdheter typ Buckingham Palace, Towern, Big Ben, The Eye, Harrods och Picadilly Circus, men måste åka tillbaka för att kolla Emirates Stadium och Wembley typ... Men Mamma, vi åkte igenom Tottenham med pendeln till och från flygplatsen...

Monty Python's Spamalot (som typ hela Sverige känner till för att hon som vann West End Star skulle va med) var sjukt kul! Skämten var klockrena och sjungandet fantastiskt. Spännande det här med att sitta på balkongen dock, tur att vi inte var höjdrädda! Men vi såg i alla fall scenen, och vårt lilla paket med mat och musikal var tillräckligt billigt för att stå ut med lite sämre platser. Maten förresten, inmundigades på Sugar reef och var jättegod! Till den drack jag Appletiser, vilket var kolsyrad äppeljuice... Jättegott, det borde nån importera hit!

Sällskapet var givetvis magnifikt, jag och Carro funderar redan på att ta en resa innan jul igen för att shoppa julklappar...

När jag kom hem idag hade Snyggingen börjat städa, så jag hängde på och diskade och fixade skoskåp så nu kan vi snart bjuda in folk hit igen...

Imorrn blir det titta innebandy där Jeppe spelar, jobba lite och kanske får Alice en ny liten kompis...

Kommentarer
Postat av: J

"jorå sa hon". Det låter som om resan var lite bättre än, jorå... :P

Postat av: Peter

Men hon sa "jorå" ;)

2008-10-19 @ 16:13:04
Postat av: J

haha, okej!

2008-10-19 @ 22:16:33
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: mamma

åkte förbi? White hart lane som är hemmarena för stadens bästa lag.

Var ni inne på museet?

2008-10-20 @ 12:04:22
Postat av: J

Åkte igenom stadsdelen ju! Och nej, däremot hade jag som sagt gärna gått till Emirates...

2008-10-20 @ 19:11:05
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Peter

Säg åt din mamma att sluta läsa resultatbörsen upp och ner ;)

2008-10-20 @ 19:14:33
Postat av: mamma

Säg till han du bor ihop med att man håller på sitt lag i med och motgång. Serien är inte slut än.

Vissa lag finns ju inte med i högsta serien!!!

2008-10-20 @ 20:20:24
Postat av: Anonym

Nice blogg!!

2008-10-20 @ 20:23:44
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tina

Låter ju nästan som min Londonresa.. han med allt och lite till och gick också på spamalot. Hur var "draget" i er publik? Vår publik sjöng alla med i always look on the bright side of life... det va lite mäktigt tyckte jag :) Men annars såg det ju ut som om att du också hade kul :) Själv tyckte jag London var mycket likt Stockholm.. hehe

2008-10-20 @ 21:05:21
URL: http://tinamedch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback