Staring at the sidewalk, there's a crack in which a flower grows

Sitter på Espresso House i korsningen Sveavägen/Rådmansgatan och försöker skriva arbetsrapport. Men det går inte så bra, så jag bloggar lite istället. Och lyssnar på musik.

Snart ska jag shoppa. En slips, till exempel, eller möjligtvis en skjorta, beroende på vad en viss fru Mamma säger...

Jag har visst blivit utmanad av
Älin... Ojoj. Sju saker om mig som ni kanske inte vet. Och sen ska jag utmana vidare. Wosh. Vissa saker vet vissa om, då får man hoppa vidare!

1. Jag har under hela min uppväxt aldrig blivit kallad för mitt riktiga namn, utom möjligtvis av nån lärare. Det var alltid Jossa, Jossan, Josse, Jusse, Jossis eller nåt i den stilen. Nu är det knappt någon som säger det. Är det ett tecken på att man håller på att bli vuxen?

2. När jag sökte till gymnasiet ansökte jag till IB (Givetvis, eftersom det var det jag gick...) och kanske det lite mer oväntade Hotell&Restaurang. Jag ville nämligen bli kock när jag var yngre.

3. Jag bodde i samma hus tills jag var 16. Sedan dess har jag flyttat sex gånger, varav en gång inom samma hus men från källaren till andra våning. Och en gång inom samma stad. Alltså först bodde jag i Reftele, sen Huskvarna, Huskvarna, Mölnlycke, Växjö, Västerås, Västerås.

4. Jag  har lite bilblod i ådrorna, fascineras av snabba och snygga bilar och skulle gärna testa att åka rally eller köra snabbt på bana.

5. Som liten var ovispad grädde det bästa jag visste, och det hände till och med att jag fick grädde i födelsedagspresent...

6. I själ och hjärta är jag fortfarande smålänning, även om jag inte är där så ofta.

7. Jag har ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor. Spannet går från journalist till polis till nåt politiskt till bibliotekarie till litteraturvetare till samhällsvetare.

Phew. Nåväl, de jag utmanar är Nånannan, Tilda, Systra mi, Linn, Alek, Sändra och Tina. Och reglerna är: Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Kommentarer
Postat av: J

Jag kallar di faktiskt Jossa, och dessutom visste ju jag om allt det där, utom att vi båda hade exakt samma ansökningar till gymnasiet... :P

Postat av: Elin

O jag kallar dig för josse! =) men ovispad grädde? jag avskydde grädde när jag var liten... men nu tycker jag det är helt okej, är det ett tecken på att jag börjar bli stor? ;)

KRAM!

2008-11-28 @ 18:11:18
URL: http://eerdal.blogg.se/
Postat av: Mamma

Blev han nöjd?

2008-11-28 @ 22:35:00
Postat av: J

Jadå, det tror jag. Det var snyggt i alla fall!

2008-11-29 @ 16:48:55
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Sandra K

Oh no! Går det på tid??

2008-12-01 @ 01:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback