Köttgryta

Den står på spisen och kokar. Ska stå där en bra stund till, så jag roar mig vid datorn så länge.

Gör det själv-program är något jag gillar. Både vad gäller bygge/inredning och matlagning. Mat lagar jag ju dessutom själv, men annars är jag väl inte riktigt händig. Skruva och borra och sånt är ju inte så svårt, men däremot det där med att mäta är ju en hel vetenskap. Nu i nya lyan kanske jag får göra lite... Lägga golv? Det kan väl inte va så svårt? Bara detaljen med att såga av golvplankorna kanske...

Låg- och mellanstadie. Skolbibliotek. Böcker som är delar av serier. Att så man har suckat! Varför skulle alla människor läsa dessa böcker samtidigt? (Typ Dammis och Emma och Moa M) Jag tänker på serier som Imorgon när kriget kom och Lilla huset på prärien. Riktigt bra böcker som jag har läst om en del gånger. Vilka fanns det mer..? Just det ja, Miranda! Jo, anledningen till att jag kom in på ämnet är ju att det har släppts tre efterföljande böcker på På andra sidan gryningen. Böckerna om Ellie. Och nu håller jag på att läsa den sista av de sista, som jag aldrig har läst innan. Det är verkligen en speciell stil. Sån som gör att jag önskar att jag kunde skriva själv. Fånga läsaren. Böcker. Det är livet.

Kommentarer
Postat av: J

jag tror att jag har läst två av de nya efterföljarna.. Nu är det ESC! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback