Jag är inte bitter...

Byn Ringvattnet. Stackars de 40 invånarna som bor där och inte vågar gå ur sina hus. Och som har med gevär i bilen (!) om de faktiskt tar sig ut. Bor man där får man väl räkna med att få besök av björnar ibland... Låt djuren leva!

Om man har en obehörig lärare en hel termin på alla lektioner. Är det inte den som är bäst lämpad att sätta betyg då? Hur ska man lösa det istället? Ska eleverna inte få betyg alls? Ska någon annan lärare, kanske i nåt annat ämne, sätta betyg istället? Ja, för det vet ju alla att så fort man är behörig blir man automatiskt rättvis och en bra lärare...
Givetvis ska lärare vara behöriga... Men nu funkar det ju inte så i praktiken, så då kan man väl inte ta ett så konstigt beslut som att obehöriga inte ska få sätta betyg... Eller?
Förlåt, Älin, om jag gör dig upprörd nu! ;-)

Samma alkoholregler på sjön som på vägarna? Givetvis! Men det verkar de random människor de träffar på runt Vaxholm inte tycka... Börje Salming en av dem som inte tycker det. Tappat många hjärnceller i rinken kanske? Men det speglar tydligen inte vad gemene man tycker, då vill de flesta ha samma regler. Bra!

Priset på öl kan gå upp... Varför? Jo, priset på humle har gått upp... Alla sätt att höja priset är ju bra sätt! Tydligen gick man från överskott av humle till underskott under VM... Jag bidrog i alla fall inte!

Jadu, det finns många saker att hänga upp sig på när man ser på Rapport...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, jag blir jääääätte upprörd ;) Eller hmmm, nej, det blir jag inte. Den som sätter betygen måste känna eleverna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback