Hektisk vecka

Måndagen inleddes med möte med Sofia från Junis, Daniel från UNF och Kerstin från IOGT-NTO. Mycket trevligt. Vi både lärde känna varandra lite och pratade jobb. Nästa träff är redan inplanerad!

Dagen fortsatte sedan med massage. Åh, så skönt. Lite motion hanns också med, praktiskt med massage i badhuset. Funderar på att simma lite nästa vecka.

I tisdags åkte jag till Gbg och gick hemifrån strax efter halv sex. Usch! Träffade Märta och Ola, och senare fikade vi också med T. Hon fick en maskot att ta med på resan, en söt liten igelkott eller vad det nu var... Men den ger tur! =)
Jobbade lite också, kompis på läger-upplägg.

Onsdagen spenderades i Tokholm, träffade Linn och var ute i Hallunda och hade scoutmöte med gymnsieungdomarna. De var inte så många som väntat (kanske lika bra det...) men en härlig grupp som vore jätterolig att ha med på Boomerang.

Åkte ner till kontoret när jag kom tillbaka vid strax efter sex, skulle skriva ut. Då blev jag inbjuden till ett alkoholpolitiskt möte i huset, bland annat med folk från kommunen och kansliet. Visade sig att jag inte var den enda som hängt på Gisleparken... ;) Tydligen trodde folk inte att en scout kunde vara så intresserad av frågorna... Visar väl kanske hur mycket fördomar det finns inom rörelsen, åt båda håll. Scouterna har ju också vissa uppfattningar, kan man säga...
Kul att delta i alla fall, ska se hur involverad jag kan va i FNV.

Torsdag och resa till Örebro. Utvärdering för SPLR08, även om det krånglade med tåg och så vidare. Vi fick ner våra tankar och har en del att  tänka på tills nästa gång.

Kvällen spenderades i Eskilstuna-kåren där vi gjorde Scoutaffären som utmynnade i tårta. Hoppas de tyckte det var roligt och att de fortsätter med ledarvård!

Idag är därför slapp, då jag är uppe i 51 timmar denna veckan. Snart ska jag äta lunch, sen är det födelsedagskalas för Syster Lena. Grattis!


Kommentarer
Postat av: Peter

Klart en scout kan vara intresserad av alkoholpolitik! FNV, FNV, FNV! Hoppas du kan engagera dig mycket :-), åtminstone lite...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback