Dymmelonsdagen

Det är det imorrn. Men här uppe vet man inte vad det är... När jag gick på Ölmestadskolan sprang vi runt och satte lappar på varandras ryggar... Sådär som man gör i Bullerbyn, kanske nån har sett. Nu verkar det dock inte vara någon tradition som nån i norra delarna av landet vet om, så jag tycker lite synd om alla skolbarn.

"Åh, vad jag tycker om Oskar" Så står det på lappen de sätter på Agdas rygg. Och så skrattar de. Hahahaha. Fnissfnissfnissfniss. Jag vill ha hela Astrid-boxen!

Från början kommer dymmelonsdagen från att man satte tyg om kyrkkläppen för att påskfriden inleddes. Har för mig att mina forna kollegor i Vaktmästeriet också gör det, för att hålla liv i traditionerna. Kanske ska upp och hälsa på dem i helgen!

Jag gick visst inte och la mig innan. Och nu är det ju någon som värmer mat och ska äta... Så efter det ska jag nog sova.

Kommentarer
Postat av: en annan adam

Nej, folk är lite oallmänbildade här uppe. Tyvärr.

2008-03-18 @ 23:47:08
Postat av: Mamma

TV hade väl inte kommit så "högt" upp på den tiden man visade Bullerbyn nere hos oss i Småland. Klart kläppen är "dymlad" vi har ju ingen ingen i trä att byta med. Det är för att vi inte ska flyga fel imorgon.Googla vet ja!
Grattis på namnsdagen!

2008-03-19 @ 09:44:51
Postat av: systern

jag vill pckså ha hela astridboxen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback