Händelser

Jag har inte packat klart än, men det är på G. Pass och biljetter och sjukförsäkringskort är kopierade och kortnumret är lämnat till Mamma. Har också sagt hej då till Farmor och Mormor och Anders med fika på chokladpaj idag.

Åååh, idag kan jag ha hälsat på den här landsändans sötaste varelser. 12 valpar och tre vuxna St Bernhardshundar. Familjen ska kanske bli fodervärdar till en av dem, och de var gigantiskt söta allihop! Speciellt de långhåriga. Varför ska vi jobba så oregelbundet för? Eller varför är det så långt mellan Västerås och Reftele? Jag blev typ alldeles kär i dem. Mums!

Efter det var vi och hälsade på en annan gigantiskt söt varelse, Viktor. Han fyller två om drygt en månad, store killen. Blev alldeles till sig och skulle visa traktorn och leka och busa och dricka vatten. Sen blev han trött och sa att vi skulle gå hem. Och idag fick Snyggingen en kram, det fick han ju inte senast vi var där. Och bygga klossar fick han också!

Midsommar spenderades på Liseberg med Snyggingen, Dammis och EmmaS. Riktigt trevligt, och vi hade ju tur med vädret också för den delen. Åkbanden betalade sig nog jämfört med biljetter, vi åkte en hel del. Nästan alla saker hanns med, förutom de två där man flyger högt upp och åker snabbt ner. De killar för mycket i magen. Gungan däremot är jättehärlig. Och Balder. Och Lisebergsbanan. Och massa andra saker. Vi hade en trevlig dag helt enkelt, och pensionärskänslorna fanns där när vi stannade på vägen dit och dukade upp frukost på bordsduk och hela kitet! Tyvärr blev det inte soluppgång eller -nedgång vid havet, hoppas ni inte är alltför besvikna på mig!

Annars var vi på Lager 157 i torsdags. Jag investerade i två par jeans, två koftor, trosor, strumpor och sådär, och Snyggingen köpte shorts, badbyxor och fina gröna Vans. Coolt!

Vi ska träffa Jonna i Paris, det blir trevligt att återse henne. Längesen, på Sigges för typ två år sen tror jag...

Snyggingen och Systra mi sitter och spelar krysslåda, Fifa08 eller nåt sånt. De är väldigt inne i sitt spelande i alla fall. Det är trevligt att de kommer överens!

Näe, packa och sen sova relativt snart. Phew. Inte glömma nåt viktigt, typ pass eller biljetter eller kortet. Då blir det jobbigt... Jag ska försöka blogga lite, så jag kommer ihåg allt som händer. Om vi hittar några internetcaféer eller så. Vilket är bra, eftersom vi ska boka boendet så...

Nu babblar jag bara, det blir lätt så. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: T

Hej kompis! vilken tur att ni hade en bra dag på Liseberg! Så, åkte du något åt mig?



Nejdå, jättebesvikna blev vi inte... Men det hade varit himla skoj att ses, men vi får fixa det när ni kommer hem!



Hm, hur sker rapportering från resan föresten? här, resdagboken?



hoppas att ni får det kalas!



hälsa till P så mycket!



pusspuss

Postat av: Mamma

För er som vill veta hur det går kan jag berätta att resan kunde börjat bättre. Stor försening vid bron över sundet gjorde att tåget vidare från Köpenhamn fick gå utan Joz och Peter, trots att de tog en taxi och inte väntade på de försenade bussarna som SJ skulle ordna. De åkte vid 19-tiden istället och ska vara framme vid lunch måndag, med snabbtåg genom Frankrike. Vi hoppas på bättring!

2008-06-22 @ 20:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback