Renovering...

Jag har idag varit ute med Stina. Hon började sen nysa och frusta och låta som att hon inte kunde få luft... Nu har det lugnat ner sig i alla fall, vet inte riktigt vad som hände där... Men värre var att jag såg att det kröp en fästing i hennes öra. Just när jag skulle plocka bort den drog hunden bort huvudet, och när jag tittade nästa gång var den borta. Det finns alltså en fästing i lägenheten någonstans, och jag är nu orolig att den kommer sätta sig på mig istället. Därför kryper det överallt på mig nu.

Nu pratar jag med rörmokaren. Tydligen är det badkar o handfat  o skåp o så som inte har kommit än. Givetvis är även folk på möbelstället på semester, så det fördröjer ju också saker och ting. Nu ska det förhoppningsvis komma senast på fredag så att de kan installera det på måndag. Jag håller tummarna. De skulle i alla fall fixa så att vi kan få el där inne. Han skrattade åt min pannlampa.. Nu vet vi vad det var som luktade också, även om jag hällde i vatten. Det var handfatsröret som inte var tilltäppt. Ett helt äventyr det här med att få ett renoverat badrum i semestertider!

På tal om renovering så skulle det ta 8-10 veckor efter beställning av plusval tills att de skulle börja. Vi får alltså välja mellan att flytta saker till sina platser nu och att flytta tillbaka dem sen, eller att ha en provisorisk möblering så länge. Problemet är ju att de ska göra golvet i ett rum, så där kan vi inte ens ställa möblerna mitt på golvet. Men, enligt beräkningarna är det alltså 3-5 veckor kvar innan hantverkarna kommer igen. Jaja, det ska ju bli bra när det är färdigt i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Linn

Tackar så mycket :) Nu är jag också vuxen! På tal om scrapbooking och pyssel så är jag megapå om Caroline är det så vi får höra med henne :)

Sitter och funderar på att vi är megasena med att anmäla när vi åker till Boomerang. Ska vi ta den andra tiden dit och bland de första hem, eller vad tycker du?

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback