Resa från ett hem till ett annat

Jag borde ha vant mig vid att vara försenad vid det här laget, att bara acceptera fakta. Men ändå blir jag upprörd. Gårdagens hemresa i korthet:
*Skulle åka tåg 17.18 från Reftele
*17.35 ropas det ut att tåget är inställt och ersätts med buss framme 18.00 i reftele
*Skulle ha 8 min på mig att byta i Nässjö, alltså ringer jag Merresor och talar om mitt problem, de säger till mig att kliva på bussen.
*Åker buss
*Får reda på att det brunnit vid AlvestaX2000 också är försenat, jag ska kunna hinna med
*Preliminär avgångstid ca 21.00 istället för 19.08
*Köper en pizza och sätter mig på perrongen
*Får veta att tåget kanske kommer 20.15
*Avgångstiden flyttas fram med jämna mellanrum
*Ca 21.30 ställs mitt tåg in, jag uppmanas hoppa på ett annat X2000
*Åker från Nässjö ca 22.15
*Får veta att jag ska åka taxi från Norrköping
*Strax innan Norrköping får jag veta att jag ska åka taxi från Katrineholm
*Mellan Norrköping och Katrineholm stannar tåget och föraren ropar ut att det är tekniska problem med tåget
*Vi står still kanske 20 min innan vi får fortsätta
*Taxi från Katrineholm till Västerås via Eskilstuna med fyra andra människor.
*Hemma 02.05 istället för 22.24

Sen idag var det uppstigning 05.10 och resa till Ransberg, jag sitter nu på en Sidewalk Express i Karlstad och väntar på att åka buss sista biten. Inte mycket sömn inatt alltså. Men om allt går som det ska är jag hemma vid tio ikväll... Håller tummarna!


Kommentarer
Postat av: Linn

Blä och urk för inställda och försenade tåg! Är ändå lite avis på dig som varit på lägret och hälsat på - jag skulle gärna, men det är fysiskt omöjligt :(

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback