Dygnsrytm

Jag arbetar bäst framåt eftermiddag-kväll sådär. När man liksom kommit igång och upp i andning. Dock är inte riktigt världen anpassad efter detta. Man ska stiga upp tidigt och arbeta på vardagarna, sova länge får man möjligtvis göra på helgerna.
Jag kan delvis förstå varför. Förr i tiden var man tvungen att stiga upp tidigt, ta vara på dagsljuset och sådär. Men nu finns det el och lampor, vilket gör att man borde få bestämma lite mer själv.
Som tur är har jag ju ett ganska fritt jobb, men inte alltid. Till exempel när man ska prata med andra som arbetar, då är man beroende av samhällsnormen.
Sen finns det ju de (konstiga - tack, Carro) människor som faktiskt njuter av att stiga upp tidigt. Well, grattis till dem.

Man kanske skulle starta en rörelse likt bensinskatteupproret, som går ut på att vi ska ändra normen på hur dygnet planeras... Men frågan är om det finns nåt stöd för detta. Nå?

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tycker precis som du.. Jag tror att man kan få ihop ett gäng som kan tänka sig protestera eftersom antingen är man en morgonmänniska eller så är man en kvällsmänniska, så "kriget" hade väl endå slutat 50/50 typ.

Postat av: T

Jag är lugnt på!
kompis, när ska vi träffas...
puss

2008-01-18 @ 17:56:53
URL: http://towebengtsson.blogg.se
Postat av: T

du, det blev en mac... den matchar ju mig bäst :D
hm, ja jag hörde att ni skulle ha en inspirationsdag... hm, tillåt mig småle. ja, en bild kanske skulle vara bra, du kan få ligga på skrivbordet på datorn så att jag ser dig varje dag! puss

2008-01-18 @ 22:04:34
URL: http://towebengtsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Bra tänkt!
Mamma

2008-01-19 @ 10:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback