Sometimes I see, how the brave new world arrives

Någon slags årskrönika är väl då på sin plats när jag nu har en blogg. Hur ska man då utforma en sådan? Jag är ju en vän av punkter, så en sådan får det nog bli...

Årets tema: Resor. Tågluffen med Snyggingen genom halva Europa, med besök i Paris, Barcelona, Milano, Rom, Wien och Prag. Okej, om tågbyten också räknas så lägger jag till Karlsruhe, Montpellier och Berlin, så kan ni ju lista ut ungefär hur resan gick.
Sen besökte jag ju även Cambridge och Gloucester. Och givetvis min London-resa med Carro. Många storstäder i år, nästa år siktar vi på andra kontinenter...
Också alla resor till Stockholm får väl räknas in här, i snitt är det väl en gång i veckan under hela hösten.

Årets flytt: Gulsporregatan 13e till Minkvägen 57. Etta på 43kvm till tvåa på 77kvm, och walk in closet på det. Tredje våning utan hiss till markplan med två uteplatser.

Årets kör: Voces Mariae. Världens bästa kör med världens bästa människor, helt enkelt! Jag är så glad att jag åkte med till England innan jag knappt hade hunnit börja, och lärde känna dessa fantastiska personer. Jag har också lärt mig en ny svordom av Agneta, körledaren: "Järnplåtar!"

Årets färg: Grått. (Inte rosa, nej) I vardagsrummet är tapeterna ljusgrå med mönster, i sovrummet mörkgrå, och toan går också lite i grått. Men fint är det!

Årets jobbminne: Rättvikslägret. Jag, M, Johan, Ola och Erik hade ett läger som man kunnat göra en manual efter. Årets första riktigt varma helg, tältläger, bra program, sköna ungar, improvisationerna i schemat märktes inte, barnen hade vattenkrig, vi hade mänsklig jukebox och allt var så bra det kunde...utom möjligvis att de barn som åkte hem var i min patrull...

Årets jobbiga: Toalettkrångel. När vi åkte ut i Europa hade vi bara en toalettstol och en lampa. När vi kom hem från Europa hade vi inte ens lampa, så vi fick gå på toa med pannlampa. Hightech. Nu har vi i alla fall fint badrum.

Årets läger: Boomerang. Jag och Linn åkte dit med Jie och Zesen, de hade nog lika roligt som vi tror jag. Vi gick på skattjakt, lärde känna nya människor, såg Dogge (eeh, ja...), dök med tuber, slapp laga mat, (åter)upptäckte Vässarö, practical jokade, pysslade, fjortisade oss, slappade, fotade och hade det allmänt bra.

Årets bebis: Alice. Sötaste tjejen föddes 24 juli, som jag nu har äran att vara fadder till.

Årets sportminne: Frölunda-Ottawa. Förutom alla de grandiosa fotbollsarenor vi såg på luffen är det största minnet ändå en hockeymatch. Ett fullsatt Scandinavium som hyllade lagen och främst Alfie.

Årets bröllop: Beda och Oskars. Det var verkligen deras alldeles egna, alldeles underbara bröllop.

Årets förkortning: DVD. Det vet du!

Årets pryl: iPoden. Ja, så får det bli. Den har funnits med på mina resor sedan april. Okej, telefonen är ju evlighetens pryl, så den kunde jag inte välja även om jag skulle vilja...

Årets film: Stardust. Det är hårfint mellan den och Quantum of Solace. Men den vinner på storyn och humorn. Bond är ju mest bara jäkligt snygg...

Årets reklamfilm: Love for all av Björn Borg. Jag känner äkta lycka varje gång jag ser den. Tänk om världen såg ut sån, utan dumma fördomar om kärlek.

Årets matställe: Jensens och Spicy Hot. Nej, jag kan inte välja där. Till Jensens går jag för att tillfredsställa mitt köttbehov. Till Spicy går jag när som helst. And I love them equally.

Årets beroende: Facebook. Helt klockrent. Och det tillfredsställer också en hel del skvallerbehov...

Årets sida: 1000apor.se. Humor på hög nivå. Speciellt u-landsproblemet.

Årets kändis: Alex Schulman. Hans storhet överskrider mångas förstånd. Men hans humor är helt underbar och jag önskar jag kunde skriva som honom. Ser fram emot Skynda att älska, hans bok som släpps under året.

Årets snygging: Snyggingen. Såklart.

Årets syster: Systern. Såklart.

Sådär, det var några kategorier. Nu orkar jag inte hålla på längre, så jag tackar för i år, och säger GOTT NYTT ÅR till alla!


Kommentarer
Postat av: J

ursäkta, men jag måste bara få rätta fröken; Scandinavium var inte fullsatt, det saknades 24 stycken..! ;)

och dessutom saknar jag kategorin årets syster! ;) haha

Postat av: J

Haha, okej. Jag vet att det inte var riktigt fullsatt, men typ nästan iaf!

2009-01-01 @ 01:04:41
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: T

årets vän; Towe!

2009-01-02 @ 02:50:35
URL: http://towebengtsson.blogg.se/
Postat av: J

Men T, det är som med telefonen, du är evighetens vän!

2009-01-02 @ 07:30:03
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Mamma

Var bodde ni i London? Lägenheten är igenbommad så vi måste hitta något annat.

2009-01-03 @ 18:31:45
Postat av: Linn

Fjortisandet var nästan roligast! I alla fall alla andras miner :) Detta året kommer bli dubbelt så bra och det vill inte säga lite!!

Kram!

2009-01-04 @ 20:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback