Du lilla gran, så grön och fin, du luktar gott, som terpentin

Jag borde egentligen städa och diska. Har en känsla av att jag har sagt det förr, och så kan det nog va... Men det är ju så tråkigt! Funderar allvarligt på att anställa nån. =P

Sen, när jag har städat klart, då ska jag julpynta! Det får man inte göra för tidigt nämligen, då blir det inte samma sak. Tror inte jag orkar släpa hem någon gran, så det får väl Snyggingen göra imorrn eller så... Men då måste man införskaffa julgransfot och julgransmatta också. Och kulor och slinga och stjärna och glitter och sånt. Värst vad saker man ska ha när man skaffar sin första egna julgran.

Ikväll ser det ut som att Christina och Karin från min kör kommer hit. Det ska bli trevligt. Hoppas bara jag hinner klart med städ och pynt och så. Och fixa tomtegröt och glögg. Det hade jag tänkt bjuda på nämligen... Kanske skulle va über och göra lite julgodis också... Ja, den möjligheten finns helt klart!

Nu börjar julstämningen växa fram, även om synen utanför fönstret inte hjälper direkt...

Anja fyra och Bergman fyra. Duktiga svenskar idag! Igår också, med Anja etta och Järbyn trea. Jag gillar helgerna på vintern, det finns alltid sport att titta på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback