Känn ingen sorg för mig, Göteborg

(Okej, uppenbar titel, men var ju tvungen... Förlåt förresten, T, för att jag härmar dig på det här med låtar...)

Nu är jag hemma efter en dag på Sveriges framsida. Åkte vid sex i morse, fick sällskap ner på station av Snyggingen som började jobba ungefär samtidigt. Sova på tåget och resan förlöpte smärtfritt. Väl framme mötte jag min TSoHo där vi åt frukost. Sen dags för tur på stan där vi kollade läget i massa affärer innan hon gick på föreläsning och jag åt lunch.
Mötte upp henne och M en stund senare för fika och lite mer prat. Jag hade då inhandlat julklappar till Farmor och Alice. Sen avvek M och jag och T tog oss till Liseberg där vi gick runt och tittade och provsmakade lite. Avslutade dagen med lite mer shopping innan jag tog tåget hem. Riktigt trevlig dag!

På tåget hem var alla säten i min vagn blöta. Det var en spännande situation. När tågvärden till slut kollade min biljett fick jag byta vagn. Då var jag typ i Skövde och satt på en plastpåse.

Imorrn blir det sista dagen på kontoret innan jul. Det ska bli rätt trevligt! Synd att Kerstin ska gå i pension bara, då kommer det bli ännu lite tommare på mitt kontor. Hoppas att hennes ersättare blir bra i alla fall.

Nu ska jag snart sova, det behövs. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback