Det finns bara en av mig och det är jag

Igår var jag och hälsade på hos biskopen här i Västerås. Vi sjöng på högmässan, och det är tydligen nån liten tradition att biskopen talar den tredje advent och sen har kyrkkaffe hos sig. Så, det bjöds snittar, lussekatter, pepparkakor och kaffe. Mycket smakligt, och herr biskop var trevlig!

Idag har jag jobbat och så har jag träffat Emelie och fått de sista två böckerna och så har jag träffat Nånannan och så har jag gått på stan och så har jag fikat. Och pratat massa i telefon.

Imorrn ska jag till Carim och träffa henne och Sändra och Linn, den sistnämnda som äntligen är tillbaka på jobbet! Och sen ska jag ha fastighetsstyrelsemöte och sen ska jag äta tomtegröt.

Diktanalyser är så mycket roligare när man inte ska göra dem själv...

I Reftele vid jul vill jag äta Vaggerydsfalukorv. Mums.

Tänk så mycket enklare saker och ting vore om man kunde va på två ställen samtidigt. Då kunde man fira jul både i Västerås och Reftele på samma gång... Nu går inte det och då måste man välja och det är inte roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback