Tvätta!

Wooho! Jag gick till tvättstugan på vinst eller förlust för en kvart sen, och ingen hade börjat tvätta på tvättiden som började kl 16.00. Så då snodde jag helt sonika den. Egentligen hade vi bokat sista tvättiden igår, men då visar det sig att i denna tvättstugan är sista tiden struken på söndagar. Och då är ju elen avslagen till maskinerna, så det går ju inte fuska heller. Bokade en ny tvättid, den första som var ledig, nästa söndag. Men nu lyckades jag alltså sneaka till mig den här. Hoppas bara att allt hinner torka, men det är ingen big deal, så att säga.

Jag hatar verkligen "av det här goda?"-reklamen med den fulaste fejkigaste skånskan jag nånsin hört. Bläääää.

Snart ska jag ut och springa igen, tror jag. Lyckades ju igår också i alla fall, så varför sluta nu? Tydligen ska jag motivera Snyggingen också, vi får se hur det går!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det heter väl snika till mig, i.a.f på smålänska!

2008-08-25 @ 17:48:08
Postat av: Linn

Härlig mamma du har som ger småländska tips. Jag "visade" Carim lite Västervikiska idag - hon lät lite förvånad :)

Lycka till med springandet, du kanske kan peppa mig också? I need it!

Postat av: Peter

Va? Motivera mig? Säger vem?

2008-08-26 @ 21:57:56
Postat av: Caroline

Visst är det taskigt när de stänger av strömen!



Det blev en Stövel-Mario ja :) Han fick Paper Mario-spelet till Wii i paketet. :D

2008-08-27 @ 09:49:50
URL: http://oppio.blogg.se/
Postat av: J

Ja, speciellt som tvättstugan ligger i ett eget hus där det ändå inte stör nån!

2008-08-27 @ 22:11:19
URL: http://juicey.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag håller med din mamma om stavningen ;)

Motivera honom till att springa, gör det! Du skulle varit här, då kunde vi sprungit tillsammans.... jag tycker det är lite småtråkigt ;)

2008-08-27 @ 23:30:22
URL: http://eerdal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback