Högskoleprovet

Skrev det för första gången idag. Uuuh. Jag kommer aldrig bli nån matematiker eller analytiker. Tur att jag kan lite ord i alla fall... Hade 84/122 rätt, och enligt höstens tabell som vi skrev ut skulle jag få 1.4. Det får jag nog känna mig nöjd med.

Så nu har jag ansökt till lite olika saker också.

"Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. ÖU-30956 - Kultur, kommunikation och samhälle 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Örebro universitet, Örebro

2. UU-P5060 - Kandidatprogram i retorisk och litterär kommunikation 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Uppsala universitet, Uppsala

3. ÖU-30961 - Retorikprogrammet - kommunikativt ledarskap 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Örebro universitet, Örebro

4. HG-33045 - Internationella arkeologiprogrammet 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Högskolan på Gotland, Gotland

5. UU-P2500 - Beteendevetenskapligt kandidatprogram 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Uppsala universitet, Uppsala

6. UU-P2450 - Politices kandidatprogram 180hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Uppsala universitet, Uppsala"

Problemet är ju att ansöka när jag inte vet vad jag vill bli... Som till exempel nummer 4. Arkeolog... Ja, man vet ju aldrig. Dock är det ju som Snyggingen sa: "Det går inga tåg på Gotland". Där har vi ett problem. ;-)

Sen vet jag inte vad jag ska jobba som när jag är klar med mina utbildningar heller... Men sånt löser sig kanske. Det vore ju lättare om man läste till nåt yrke. Typ glasblåsare. Intressant!

Jag vet ju inte ens om jag ska börja plugga, eller om jag ska jobba ett år till...

Nu tittar vi När lammen tystnar. Den är bra. Sen blir det sömn. Skönt.

Jag längtar till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men arkeolog är ju coolt! Jag skulle också vilja läsa sånt jag tycker verkar intressant, typ kriminologi eller parapsykologi. Men jag vågar inte. Det är tufft att göra det! ;)

Postat av: raukan

Arkeologi är den populäraste utbildningen de har hemma på ön.. Tror att den är great! Men folkmängdsmässigt kanske du kommer bli knäpp eftersom ön är ganska avbefolkad efter sommaren.. Annars rekommenderar jag Uppsala!

2008-04-06 @ 07:58:01
URL: http://raukan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback