Grey's och Lasse

Alltså. Det är ju sjukt. En tv-serie som kan beröra så. Jag blev så frustrerad på dagens avsnitt, att det skulle sluta som det gjorde, usch. Var bara tvungen att se nästa veckas avsnitt också, för att se hur det gick. Men det var frustrerande på riktigt, ville hela tiden att det skulle bli slutet av avsnittet. Inte så spännande egentligen, men bra ändå. Och lite oväntat. Jag ska väl inte avslöja för mycket, eerdal och Systra mi har ju inte sett det än! ;-)

Nu lyssnar jag på Winnerbäcks nya. Daugava. Grym! 20 november i Västeråshallen, det kommer bli så härligt!

1.
Tack för skymningens sånger
Tack för nattens alla lögner
Tack för rodnaden om morgonen
och drömmarna på dan


2.
Jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i... Jos gillar hösten! Men nu regnar det inte, det är knappt riktig höst. Meshöst, skulle jag vilja säga. Man blir ju svettig när man går ut, typ. Gick ner på stan idag, iklädd kappan. Varmt, varmt. Men ändå... Snart blir det vinter... =) Och Västmanland ligger ju på lite mer nordliga breddgrader än Småland, och om det blir som i vårvintras kommer det ju bli massa snö här! =D

3.
Innan mörkret faller, ska jag lämna några vackra rader...

4.
ingen känner mig
så väl som du

5.
Hälsa skönheten i norr...Du säger att det här inte är Norrland, men allt beror ju på varifrån man räknar... ;-)

6.
jag har letat efter orden
till en avlägsen sång ...
Tänk om man kunde skriva poesi...

7.
Kära vänner i ljus och i mörker
i växlande väster och öst
är ni alltid mitt hopp och min helande tröst
min helande tröst


8.
du kände mig när
åren var terminer
när sommaren var helig
och nätterna var allt
du har vart densamma
som en klippa genom tiden
med en hand som
verkat räcka åt oss alla
... Jag vill ändra "kände" till "känner", så stämmer det ju perfekt!

9.
var inte natten vacker
ljummen, tyst och still
"Det är på nätterna vi lever..."

10.
Visa vart ni möter varandra

11.
Vet du vad frihet är så säg det nu
Vet du vad priset är för den



12.
Jag har saknat ditt skratt
Jag har saknat ditt hår
Jag har saknat att ringa ibland
och berätta om hur det går

På varje resa, varje natt hemifrån...


Därja, så vackert. Men skivan är rätt mörk faktiskt, kan inte identifiera mig med det just nu. Tack för det! =)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Dog hon?

2007-10-04 @ 17:54:06
Postat av: J

Serien heter Grey's anatomy... Resten får du lista ut själv! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback