Fredag

Fredag. Tänk om det hade hetat freddag. Som i världsfred. Inget krig på dagen mellan torsdag och lördag alltså. Det hade också kunnat uttalas freddag som i Fred Flinta. Hade man då uppkallat dagen efter honom? Tänk vad familjen Flinta gjort för världshistorien... Inte minst soundtracket... Flintstones, meet the Flintstones....

Yabadabadooooo!

Sånt kan man också fundera på!

Vi ska ha halloweenfest! Maskerad! Wohooo! Nu ska jag bara komma på vad jag ska klä ut mig till...

Snyggingen klagar på min grammatik! :-O Han sa "jag blev väldigt sugen på pizza" Jos svarar "du gjorde det va?" Man kan tydligen inte svara ett verb med ett annat. Blev med gjorde. Jag hävdar att det är ett verb han blev, alltså gjorde han nåt. Sådetså.

Nu har jag moppat golvet och lagt  på den nytvättade mattan. Det är rätt fint och städat i lägenheten faktiskt! Och det var nydiskat igår också, sen kom nötterna och åt, så då blev det mindre diskat. Jaja. Det löser sig!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback