Sambo!!!

Så har det hänt. Jag bor inte i Växjö längre. Jag  bor i Västerås. Det känns så bra, så bra!

Trots spindlar fortsatte jag packa i slutet av veckan, även om allt inte var klart när de s k Nötterna dök upp. Vi började iaf packa in i kärran i fredags kväll. Sen var folk lite trötta, så vi gick och la oss. Tidigt nästa morgon började jag igen, och sen följde de andra efter. Efter en stund kom Pappa, Mamma och Systern för att hjälpa till med det sista och för att städa. Och panta flaskor. Tack för hjälpen!

Vid elva åkte vi till Donken för att äta, och därefter styrde vi kosan mot det nya hemmet. Det är lååååångt mellan städerna. Och så möter man massa cyklister utefter vägen...
Väl framme packade vi ur sakerna ur släpet. Sedan började det värsta. Oj vad vi slet för att få upp sakerna till tredje våningen. Det var varmt och jobbigt och jävligt. Många rundor blev det...  Tur att allt är uppe och att man inte flyttar så ofta!

När vi hade fått upp allt började iordningställandet. Det tog sin lilla tid, men idag blev allt klart. Så himla fint har vi fått det. Endel saker står på viden och andra i lägenheten. Och det blev inte så trångt som jag trodde ett ögonblick. Skönt.

Imorrn blev det jobb igen, hade glömt det lite. Men det löste ju sig ändå. Även om jag inte riktigt vill åka ifrån Snyggingen. Som ibland även kommer bära namnet Sambon härefter. ;-)

Nu sitter vi här och kollar Om en Pojke. Den är bra. Sen ska vi sova. Imorrn ska vi tvätta. Det är det sista för att få allt iordning. I like. Nu har vi två tv-sar i en etta. Haha, det känns bra!

Kärlek.

Tillbaka till filmen. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: en annan adam

Välkommen till Västmanland :)

2007-06-18 @ 09:13:56
Postat av: Isak

Grattis, verkligen. Fan vad mysigt!
Skönt att du och lille Peter har funnit rätt,
så tidigt som ni har. All lycka till er, söt.

Postat av: systern

ne, för åå flytta 5 gånger på 6 år e ju inte alls ofta.. alldeles normalt! förresten fyllde jag kartongen med alla dina flaskor, så de tjöt.. :P

2007-06-18 @ 20:40:02
URL: http://jojojojo.blogg.se
Postat av: systern

ne, för åå flytta 5 gånger på 6 år e ju inte alls ofta.. alldeles normalt! förresten fyllde jag kartongen med alla dina flaskor, så de tjöt.. :P

2007-06-18 @ 20:41:22
URL: http://jojojojo.blogg.se
Postat av: systern

ja, när jag pantade dina flaskor (PET-flaskorna) fyllde jag kartongen med de tillplattade flaskorna, så det tjöt! :P japp, jobbet e helt okej, lite jobbigt, dock! :p har planterat i veckan..!

2007-06-21 @ 17:00:04
URL: http://jojojojo.blogg.se
Postat av: Olafbettina

Hope you enjoyed your visit.

2009-03-16 @ 08:40:36
URL: http://olafbettina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback