En händig man

Jag ska börja följa Gessles blogg på Expressen. Det kan ju vara intressant att se vad som händer i hans liv under sommaren. Ingen konsert inplanerad dock, det kommer jag nog inte hinna med. Måste ju ha tid att andas också..!

Jag kom inte så långt på min promenad, orkade inte det sen. Har istället plockat lite till här, men imorrn får jag ta nya friska tag. Ska hinna ner till kontoret då också bara, jag tar det vid andra fikarasten tror jag... Eller är duktig och tar det vid första! Haha, vi får se när jag vaknar... Men då ska jag iaf skriva ut några papper och hämta lite saker som är kvar på kontoret, ex liggunderlag och kladdkakeform. Då ska jag även handla. Vill du ha fiskbullar på torsdag, Snygging? Isf ska jag köpa potatis...

När jag blir stor ska jag skriva nåt bra. Det kan vara en sångtext, en dikt, en bok, en artikel eller en krönika. Men den ska vara bra, en sån text som man kan läsa igen och igen, och den ska få folk -mig och andra- att känna något. Jag måste börja öva inför detta storverk snart. För jag kan bli stor snarare än jag anar!

Hoppas att vi inte skulle ha bambupinnarna sen, isf ligger de i soptunnan... Jag har en skräppåse i varje rum nu, så så fort jag behöver slänga nåt är det bara att sträcka ut handen... Mycket praktiskt!

Jag välte en garderob över mig och mitt rum idag. Jag hade packat ur det mesta som var i den, men sedan ställt in en hel väska med kläder i. Skulle sedan ta ner en flyttkartong som stod uppepå. Nådde inte riktigt, så jag ställde mig på nederkanten av garderoben. Den vickade upp lite. Men, nåt trillade ner bakom och lade sig i vägen, så att den inte gick att vicka tillbaka. Så, då lyckades jag inte hålla emot längre, och fick dra den neråt. Sen har jag inte lyckats få upp den , behöver hjälp med det när jag får besök. Skrapade emot foten under äventyret, men som tur var är det inte så farligt!

Snart ska jag nog gå och lägga mig och läsa kokbok. Prata i fonen ett slag också hade jag tänkt. Sen sova. Imorrn, packa!

Hoppas du har haft det bra på Gotland, Systra mi!



AAAAH, djävulsspindeln kom just tillbaka! Den sprang in under soffan... Nu går jag härifrån!


Kommentarer
Postat av: systern

Gotland va askul! :D:D:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback