Pratar du finska?

I förmiddags ringde en kvinna till mig och började prata på finska. Jag förstod inte riktigt vad hon sa. Sen säger hon på finlandssvenska "pratar du finska?" Nej, svarade jag. "Nej. Jag pratar inte svenska" var hennes svar. Ajdå. Kom fram till att hon ville anmäla ett barn till Haparanda. Men sen blev det brister i kommunikationen. Hon avslutade med "jag ringer vid....eeh. 15.00." Det var spännande!


Massa tankar som  bara snurrar i huvudet på jobbet och livet och massa och det känns bra och som att läget är betydligt mer under kontroll än det var innan! Men nu måste jag ringa Cariina!

Hets! Jaaa!

Min sympatiska vän Caroline umgås med mig endast för att hon vill bli känd. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Descended

Haparandiska intimsamtal är jävligt underskattat ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback